timeline

Wattbike data 101 – kompletní průvodce pro začátečníky týkající se dat používaných u Wattbike

Pokud chcete zlepšit své výkony, Wattbike je vhodný tréninkový nástroj, který vám poskytuje všechna data, která budete potřebovat. Pokud ale nemáte žádné zkušenosti s používáním Wattbike, jak rozluštíte a porozumíte všem těmto datům?

Jaká data Wattbike poskytuje?

Wattbike měří přes 40 různých parametrů vaší jízdy a všechny jsou zobrazeny na monitoru vašeho kola. Níže poskytujeme vysvětlení deseti nejpoužívanějších pojmů týkajících se měření:

Watty – Nejdůležitější měřený údaj na Wattbike je výkon ve Wattech. Pokud vám není jasné, proč je užitečné měřit váš výkon, přečtěte si náš článek o tom, jak trénink zaměřený na výkon dokáže zlepšit vaše výsledky.

Rytmus (tempo) – Wattbike zobrazuje váš rytmus (tempo) na svém monitoru. Tento ukazatel je užitečný hlavně když začínáte s tréninkem na Wattbike, protože při správném rytmu (tempu) budete trénovat efektivněji. Můžete také zkombinovat rytmus a odpor, abyste si správně nastavili svůj výkon.

Tepová frekvence – Pokud propojíte vaše Wattbike s přístrojem, který monitoruje vaši tepovou frekvenci, Wattbike vám bude ukazovat vaši tepovou frekvenci v době vaší jízdy a pomůže vám změřit fyziologickou intenzitu vašeho tréninku.

Maximální tepová frekvence (MHR) – Pokud podstoupíte jeden z testů na Wattbike, můžete také zjistit svojí maximální tepovou frekvenci (MHR), kterou můžete využít na nastavení osobních tréninkových zón založených na tepové frekvenci.

Balanc mezi využíváním pravé a levé nohy – Wattbike je jediný tréninkový nástroj, který dokáže měřit to, v jakém poměru při vašem tréninku využíváte obě nohy. Pokud budete obě nohy využívat stejně, pomůže vám to zefektivnit váš trénink.

Technika šlapání – Jedna z předností Wattbike, o které ví téměř každý je to, že dokáže zaznamenávat techniku vašeho šlapání. Wattbike zaznamenává data 100 krát za sekundu a na jejich základě sestavuje jednoduchý graf, který znázorňuje techniku vašeho šlapání. Dočtěte se o tom více zde.

Maximální výkon za jednu minutu (MMP) – Pokud jste podstoupili jeden z testů na Wattbike, jedna z prvních hodnot, která vás bude zajímat je maximální výkon za jednu minutu, kterého jste během testu dosáhl. Tento ukazatel se používá k nastavení vašich osobních tréninkových zón. Ty slouží k tomu, abyste si mohli být jistí, že každý dokončený trénink jste absolvovali se správnou intenzitou vzhledem k vaší současné kondici.

Průměrný výkon – Průměrný výkon je vhodný ukazatel, pokud chcete zachytit stav vaší kondice nebo změny ve vašich výsledcích. Měření průběžného výkonu během vašich tréninků vás také může upozornit na nastávající(hrozící) nemoc, na kterou by jinak bylo složité přijít.

Výkon/kg – Pokud si založíte uživatelský profil nebo zadáte informace o vaší hmotnosti do vašeho Wattbike, na monitoru se zobrazí váš poměr výkonu k hmotnosti. Poměr výkonu k hmotnosti se vám bude hodit zejména pokud plánujete trasu, při které vás čeká dlouhé stoupání. Pokud budete znát svůj vlastní poměr, může to usnadnit vaše stoupání.

Vzdálenost – Tento údaj je určený zejména pro fanoušky aplikace Strava, kteří se neobejdou bez toho aniž by věděli jakou vzdálenost urazili. Nemůžeme vás o tuto informaci ochudit, a proto jsme také zahrnuli měření vzdálenosti, kterou jste urazili během vašich tréninků (rychlost které jste dosáhli se měří také).

Kde a jak najít konkrétní data

Všechny informace o vaší jízdě naleznete na monitoru vašeho Wattbiku. Během jízdy můžete přepínat kliknutím na šipku dolů mezi různými obrazovkami, každá z nich poskytuje jiné informace:

default-screen-1

 

 

speed-screen-3

 

watt-screen-5

Pokud hledáte údaje o vašem výkonu (např. průměrný výkon, MMP, MHR), můžete najít jejich souhrn na obrazovce na konci vašeho tréninku. Pomocí kliknutí na pravou šipku můžete přepínat mezi různými tabulkami.

sum-screen-8

Jak měřit a zaznamenávat vaše data

Wattbike automaticky zaznamenává a ukládá vaše tréninková data. Veškerá data jsou uložena v paměti Wattbike a kdykoliv se na ně tak můžete kouknout na monitoru.

Nejlepší způsob jak měřit a zaznamenávat vaše data, je pomocí Wattbike Hub, naší digitální platformy. S monitorem Modelu B, ke kterému se můžete připojit pomocí Bluetooth, můžete používat Wattbike Hub ke sledování, ukládání a analyzování vašich výkonů.

4 způsoby jak zlepšit vaše výkony pomocí Wattbike dat

  1. Používejte Wattbike Polar View, abyste zlepšili svojí techniku šlapání
  2. Používejte MMP & MHR k nastavení vašich osobních tréninkových zón
  3. Používejte osobní tréninkové zóny a detailně sestavené tréninkové plány, abyste zlepšili své výkony
  4. Používejte data o poměru výkonu k hmotnosti, abyste byli lepší při stoupání (jízdě do kopce)