group-styled

Návod pro cyklisty amatéry jak správně využít výkon (watty) ke zlepšení výsledků

Trénink řízený výkonem (watty) byl dříve určen pouze pro profesionály. Nyní se přístroje měřící výkon a tréninkové prostředky, na kterých se dá trénovat uvnitř, jako Wattbike, staly dostupnější pro širší skupinu lidí, i cyklisté amatéři si mohou zkusit tuto tréninkovou metodu.

V následujících řádcích zjistíte, jak trénink řízený výkonem, může zlepšit vaše výsledky a objevte užitečné tipy a rady jak začít s tímto tréninkem.

Co je to výkonu?

Výkon (watty) měří výsledek vašeho snažení v předem nastavené časové době. Když pojedete na svém kole venku na silnici, výkon vyjadřuje vaši schopnost urazit různě dlouhé vzdálenosti (např. při vašem sobotním výletu).

3 výhody tréninku řízeného watty

Zvýšení rychlosti je určitě největší výhodou tohoto typu tréninku, ale existují další tři výhody, které můžete tímto tréninkem získat:

  1. Postupem času trénujete efektivněji, což znamená, že s každým tréninkem se přibližujete dosažení vašeho cíle
  2. Měření vaší kondice se s narůstajícím počtem tréninků zpřesňuje a umožňuje vám tak podrobně vidět Váš progres
  3. Porovnávání vašich výsledků s vašimi předešlými tréninky, s výsledky Vašich přátel nebo výsledky profesionálních sportovců je jednodušší, můžete vidět, jak se Vaše výkonnost zlepšuje a přibližuje Vašemu cíli – to pro Vás může skvělou motivací a hnacím motorem

Jak dosáhnout zlepšení vašich výsledků

Zvyšte svou rychlost díky používání přesně stanovených intervalů

Zahrnutí intervalů do tréninku je dobrou cestou ke zvýšení rychlosti. Intervalový trénink na trenažeru, který neměří tepovou frekvenci, může být náročný, díky zpoždění v měření tepové frekvence. Zatímco trénink, při kterém se měří jak vaše tepová frekvence, tak i výkon, vám umožňuje měřit přesnou intenzitu každého intervalu bez toho, abyste museli hodnoty odhadovat.

Chcete zvýšit vaši rychlost pomocí intervalových tréninků? Podívejte se na jeden z mnoha našich navržených tréninkových plánů. Velká část z nich obsahuje intervaly sloužící ke zvýšení Vaší rychlosti a Vašeho výkonu.

Otestujte si svou kondici a rozpoznejte své zlepšení

Trénink, specifičtěji testování, kde vidíte i svůj výkon, Vám dává přesné výsledky, které mohou být použity jako základní data pro měření Vašeho výkonu. Pokud budete podstupovat tyto testy pravidelně a budete postupovat podle námi připraveného tréninkového plánu, brzy rozpoznáte zlepšení ve svých výkonech.

Navíc si také začnete uvědomovat, že při stejném výkonu bude postupně vaše tepová frekvence nižší a nižší, v tomto bodě budete opravdu moci říct, že se skutečně začínáte zlepšovat.

Pokud chcete začít s testováním, přečtěte si náš jednoduchý průvodce testováním a začněte měřit své zlepšení.

Porovnávejte se s profesionály

Jakmile jste začali s tréninkovým plánem a pravidelným testováním, budete potřebovat porovnávat vaše současné výsledky s těmi předešlými, abyste viděli, jakého zlepšení jste dosáhli. Snadná cesta jak monitorovat a porovnávat vaše data, je pomocí naší aplikace a Wattbike Hub, který vám umožňuje nahrát a analyzovat vaše data kdykoliv a kdekoliv.

Navíc, jakmile uvidíte, jak se zlepšujete, Wattbike Hub  Vám umožní sledovat výsledky přátel a dokonce i profesionálních sportovců jako Joanny a díky tomu budete vědět, jak na tom jste v porovnání s ostatními.

Chcete zjistit jak si vedete oproti ostatním? Stáhněte si naši Wattbike Hub a začněte ihned!

Něco málo o efektivním tréninku

K tomu, aby byl trénink co nejefektivnější, doporučujeme kombinovat data o výkonu a tepovou frekvenci. Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak kombinovat data výkonu a tepovou frekvenci, abyste trénovali co možná nejefektivněji, přečtěte si blog sportovního vědce Eddieho Fletchera.